Follower

Celupar atau Pendiam

Kita jangan suka mengata orang lain buruk, jahat, dengki dan sebaliknya..
nak tahu kenapa ??

tak semestinya orang yang mulut celupar tu hati dia busuk dan orang yang mulut baik (pendiam) tu hati dia baik ...

kalau diikutkanlah biarlah kita berkawan dengan orang yang bermulut celupar ni sebab bila dia marah or dia bercakap dia tak pandai nak berbohong or sebaliknya apa yang lahir dari mulut dia dan itu jugaklah yang lahir dari hati iklas dia .. jenis yang simple dan tak suka akan pekara remeh temeh, dan jugak bukan jenis manusia yang berdendam ... tapi jangan sesekali bagi dia hilang respect or membenci sekali dia benci sampai bila2 pun dia akan benci ...

dan tak bermakna pendiam tu baik .. lagi bahaya sebab orang jenis macam ini sekali dia bercakap sometime suka buat cerita .. suka melaga2kan orang , suka mengaibkan orang, suka sangat menjadi bz body.. ada je benda yang dia nak buat cerita tak cukup satu akan keluar lagi satu .. sampai dia puas hati ...hati dia busuk, suka berdendam, suka berlagak dan suka sangat mengata orang yang buruk ..
tapi tak sedar bahawa diri sendiri tak betul ..

1 ulasan:

mien eaststar berkata...

sabar la mengharungi kehidupan, be yourself, =D

jom baca ni jap, mane la tau kot2 berminat ... sekadar berkongsi
...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...